Метротрам поїде на Солом'янку.

Одне із завдань міської влади – створити якісне та комфортне сполучення лівого та правого берегів столиці – Ілля Сагайдак

23 листопада на Інвестиційному форумі в місті Києві заступник голови КМДА Ілля Сагайдак презентував передові проекти транспортної інфраструктури, що потребують реалізації. Серед них: впровадження таких систем як BRT, Tram-Train, автоматизованої системи паркувального простору, bike-sharing, будівництво Подільського мостового переходу та оновлення зупинок громадського транспорту. Про це повідомляє сайт КМДА.

«Одне із завдань, яке ми повинні вирішити – це створення сполучення правого та лівого берегів Києва. Внаслідок містобудівних помилок минулих періодів і принципової зміни структури галузевої зайнятості населення після переходу України від планово-адміністративної економіки до ринкових відносин, утворився значний дисбаланс у системі розселення між правобережною та лівобережною частинами міста. Так, 36,3% населення Києва (1,05 млн осіб) проживає у лівобережних районах: Деснянському, Дарницькому та Дніпровському. При цьому там розташовано лише 18,2% загальної кількості робочих місць. Основна кількість робочих місць сконцентрована в адміністративно-діловому ядрі міста. Найбільш складна ситуація склалась із транспортним забезпеченням мешканців ж/м  Троєщина, який за кількістю населення (~300 тис. осіб), співставний із такими містами як Полтава або Вінниця», – зазначив Ілля Сагайдак.

Перший проект, який представив заступник голови КМДА – це BRT.

«Побудова такої системи в столиці дозволить вирішити одне із завдань – створити якісне, швидке сполучення ж/м Троєщина з основними транспортними вузлами. На першому етапі розвитку систем BRT за рекомендаціями експертів Світового Банку передбачається реалізація лінії: Троєщина-Чоколівка з розгалуженням на Відрадний і потенційним добовим попитом 140 тис. пас./добу.

Зазначена лінія BRT електрифікована на всій протяжності, що дозволяє реалізувати тролейбусну систему з високими техніко-економічними та екологічними показниками.

«У перспективі лінія буде розвинена в напрямку Дарницької площі через Лісовий масив із організацією трьох маршрутів та загальним пасажиропотоком 292 тис. пас./год. Плануємо реалізувати такий проект за 2-3 роки. Наразі розробляється ТЕО», – зауважив Ілля Сагайдак.

 

Наша довідка: 

Швидкісний автобус, також Метрóбус (англ. Bus rapid transit, BRT) - спосіб організації автобусного (або тролейбусного) сполучення, що відрізняється більш високими експлуатаційними характеристиками в порівнянні зі звичайними автобусними маршрутами (швидкість, надійність, пропускна спроможність). За деякими параметрами (зокрема, за швидкістю) системи швидкісного автобусного транспорту можна порівняти з системами легкорейкового транспорту (швидкісного трамвая).

Від звичайних систем автобусного транспорту, швидкісні системи відрізняються однією або кількома особливостями: Траси, повністю або частково проходять по виділених смугах. На перехрестях автобуси мають переваги. Часто використовуються багатосекційні автобуси або тролейбуси. На деяких системах зупинки нагадують станції рейкового транспорту: вони закриті з усіх боків, мають квиткові і довідкові каси, обладнані турнікетами (що сприяє більш швидкій посадці пасажирів в автобус, оскільки перевірка і покупка квитків здійснюється до посадки в автобус).

Системи подібного типу користуються найбільшою популярністю в Південній і Північній Америці. Однією з перших систем була Rede Integrada de Transporte, що функціонує в бразильській Куритибі з 1980-х років. З 2000 року в колумбійському Боготі працює система TransMilenio, що складається з дев'яти ліній. Подібні системи діють у багатьох інших містах Південної Америки: в Аргентині - «метробуса Буенос-Айреса».

Прикладами швидкісних автобусних ліній в США є «Срібна лінія» (Silver Line, по суті є тролейбусної) в Бостоні і «Помаранчева лінія» (Orange Line) в Лос-Анджелесі.

У Європі та Азії також є приклади швидкісних автобусних ліній. Так метробус надзвичайно популярний в багатомільйонному Стамбулі, де є кілька виділених ліній руху цього виду міського транспорту.